Jyväskylän Vihreät

Jyväskylän Vihreät on toiminut jo yli 30 vuotta vihreiden tavoitteiden puolesta Jyväskylässä. JyVi edistää toiminnallaan vihreitä arvoja: luonnon- ja ympäristönsuojelua, kestävää kehitystä, yhteiskunnallista oikeudenmukaisuutta, tasa-arvoa ja suvaitsevaisuutta. JyVi yhdistää vihreän arvomaailman omaavia Jyväskylän asukkaita sekä edistää kansalaisten osallistumis- ja vaikuttamismahdollisuuksia oman elinympäristönsä kehittämiseen.

Tällä hetkellä meillä on 12 valtuutettua Jyväskylän kaupunginvaltuustossa. Lisäksi meillä on edustajat kaupungin lautakunnissa (tarkastus-, sivistys-, kaupunkirakennelautakunnissa, rakennus- ja ympäristölautakunnassa sekä kulttuuri- ja vapaa-aikalautakunnassa) sekä useissa kaupungin johtokunnissa ja yhtiöiden hallituksissa.

JyVi:n toiminnan ydintä ovat erilaiset kampanjat. Olemme 2010-luvulla tehneet mm. menestyksekkäästi Jyväskylässä Pekka Haaviston presidentinvaalikampanjaa 2012 ja 2018 sekä vuoden 2015 eduskuntavaalikampanjaa, jolloin valittiin ensimmäinen vihreä kansanedustaja Keski-Suomesta, jyväskyläläinen Touko Aalto. Vuoden 2019 ja 2023 eduskuntavaaleissa Vihreiden kansanedustajaksi valittiin Bella Forsgrén. Haluamme jatkaa samalla iloisella, positiivisella ja rakentavalla asenteella myös tulevissa vaaleissa.

Vaalityötä teemme yhdessä talkoilla ja lisäkädet ovat aina tervetulleita. Jos ehdokkuus tuntuu liian suurelta kynnykseltä, tekemistä löytyy myös yhteisistä vaalitapahtumista tai jonkun ehdokkaan tukiryhmässä toimimisesta. Vaalityön lisäksi järjestämme myös koulutusta, keskustelutilaisuuksia ja retkiä.

Jyväskylän Vihreät on yksi Keski-Suomen Vihreät ry:n (KSV) jäsenjärjestöistä. KSV puolestaan kuuluu Vihreään Liittoon. Liittymällä Jyväskylän Vihreisiin liityt samalla puolueen jäseneksi ja saat mahdollisuuden vaikuttaa valtakunnallisen puolueen kannanmuodostukseen ja linjaan.

Tervetuloa mukaan toimintaamme!