Yhdistys

Jyväskylän Vihreät on toiminut jo 20 vuotta vihreiden tavoitteiden puolesta Jyväskylässä. JyVi edistää toiminnallaan vihreitä arvoja: luonnon- ja ympäristönsuojelua, kestävää kehitystä, yhteiskunnallista oikeudenmukaisuutta, tasa-arvoa ja suvaitsevaisuutta. JyVi yhdistää vihreän arvomaailman omaavia Jyväskylän asukkaita sekä edistää kansalaisten osallistumis- ja vaikuttamismahdollisuuksia oman elinympäristönsä kehittämiseen.

Julkaisemme kannanottoja ajankohtaisista aiheista sekä järjestämme koulutusta, keskustelutilaisuuksia ja retkiä. Yhdistys asettaa vihreät ehdokkaat kunnallisvaaleihin Jyväskylässä, järjestää vaalikampanjat sekä toimii yhteistyössä vihreän valtuustoryhmän kanssa. Yhdityksen toiminnasta vastaa vuodeksi kerrallaan valittu hallitus.

Tällä kaudella meillä on seitsemän valtuutettua Jyväskylän kaupunginvaltuustossa. Lisäksi meillä on edustajia kaupungin lautakunnissa (mm. perusturva-, sivistys-, kaupunkirakenne-, rakennus- ja ympäristö- sekä yhdistetyssä kulttuuri- ja liikuntalautakunnassa) sekä kaupungin liikelaitosten johtokunnissa ja yhtiöiden hallituksissa.

Jyväskylän Vihreät on yksi Keski-Suomen Vihreiden (KSV) jäsenjärjestöistä. KSV puolestaan kuuluu Vihreään liittoon. Liittymällä Jyväskylän Vihreisiin olet liittynyt siis samalla puolueen jäseneksi ja saat jäsenetuna Vihreä Lanka -lehden sekä mahdollisuuden vaikuttaa valtakunnallisen puolueen kannanmuodostukseen ja linjaan. Voit liittyä jäseneksi täyttämällä lomakkeen ja maksamalla jäsenmaksun.

Tervetuloa mukaan toimintaamme!