Kuntavaaleissa 9.4.2017 tehtiin historiaa: te äänestäjät teitte Jyväskylästä Suomen ensimmäisen kaupungin, jonka valtuustossa Vihreät on suurin puolue!

Muutos on valtava kaikilla mittareilla. Paikkamäärämme kaksinkertaistui seitsemästä neljääntoista. Kannatusprosentti oli 19,9%. Ääniä annettiin 12 372. Vihreään valtuustoryhmään nousi useita alle 30-vuotiaita ehdokkaita. Uudesta Vihreästä valtuustoryhmästä enemmistö on naisia.

Kiitämme lämpimästi saamastamme luottamuksesta! Uusi valtuustoryhmämme käärii hihat ja ryhtyy töihin paremman huomisen puolesta. Kuntavaaliohjelmamme teema oli kestävän tulevaisuuen kaupunki. Kestävän kehityksen tavoitteet ovat toimintamme ydin: koulutus, ympäristönsuojelu ja eriarvoisuuden vähentäminen ovat niitä tapoja, millä kaikille parempaa kaupunkia on mahdollista rakentaa.

Nyt on hyvä hetki liittyä mukaan toimintaan! Jyväskylän Vihreiden jäsenenä pääset mukaan päätösten valmisteluun. Jäseneksi voit liittyä sivulla https://www.vihreat.fi/liity

Seuraa toimintaa sivulla https://www.facebook.com/jyvaskylanvihreat/

Emma Ojanen
Jyväskylän Vihreiden puheenjohtaja

Virpi Kauko
Jyväskylän Vihreiden varapuheenjohtaja

(Tarkistuslaskennassa ääniä löytyi vielä parikymmentä lisää, luvut korjattu tekstiin 13.4.)